Přeskočit na hlavní obsah

CHRONOLOGIE JEDNÁNÍ

 


Dosavadní vývoj v jednání o zástavbě.


Leden 2020


16. 1. 2020
pracovní schůzka

Starosta svolává první schůzku developera, architekta, stavební komise a některých členů zastupitelstva. Developer zde neprezentuje žádné konkrétní informace ani podklady. Ze strany obce zaznívají náměty k přemýšlení a obecná doporučení. Schůzka končí ze strany developera i pana starosty ujištěním, že bude následovat množství pracovních schůzek nad koncepty, na kterých se výsledná podoba zástavby bude teprve tvořit.

Květen-červen 2020

25.5.2020
představení návrhu č. 1
Zúčastnění ze strany obce: zastupitelstvo, členové komisí stavební a životního prostředí
Zúčastnení za stranu developera: Mgr. A. Said s podpůrným developerským týmem, Ing. arch. Šmedek

Developer s architektem předkládají svůj do detailu rozpracovaný názor a plán na zastavění území. Přítomno zastupitelstvo a komise stavební a životního prostředí. Zastupitelé i obě komise byli s plánem seznámeni pár dnů předem prostřednictvím emailu od starosty. Na schůzce padá hodně podnětů, dotazů a připomínek. Po několika hodinách jednání končí s tím, že obec není s předloženým návrhem studie ztotožněná a sestaví konkrétní připomínky, které předá developerovi. Ten souhlasí, že na ně vezme zřetel, pokusí se obci vyjít vstříc a bude na ně reagovat



1. 6. 2020
pracovní schůzka
Zúčastnení: zastupitelstvo, členové komisí stavební a životního prostředí

Po dlouhých debatách se všichni přítomní shodují na tom, že podoba studie předložená developerem je nepřijatelná. Následuje sepisování připomínek. Všichni přítomní s vyslovenými připomínkami na schůzce souhlasí. Místostarosta poté připomínky sepisuje a odesílá developerovi – k vidění viz článek Jak šel čas se studiemi? nebo na stránkách obce.


Srpen 2020


3. 8. 2020
představení návrhu č. 2 + pracovní schůzka

Zúčastnění za obec: zastupitelstvo, Mgr. Huneš, členové komise stavební a životního prostředí (v roli přísedících - důvodem je snaha o časovou úsporu kvůli hodinové sazbě starostou přizvaného právníka)
Zúčastnění za developera: Mgr. A. Said, Ing. arch. Šmedek

Na programu je představení variant developerem a architektem a následně interní diskuze s právníkem nad právním rozborem situace obce (viz níže), který nechal vypracovat starosta. Tyto podklady dostali členové zastupitelstva emailem 11.7.2020, členové komisí dne 30.7.2020. 

Nejdříve dostává prostor developer s architektem. Představují tři "nové" varianty. Varianta 1 a varianta 2 jsou prakticky totožné a od původní verze z 25.5.2020 se liší pouze v detailech. Varianta 3 vychází z platné územní studie z r. 2012, přičemž v ní je o 12 domů a mnoho parkovacích míst více. 

Developer zde také oznamuje, že podal žádost o stanovisko odboru územního plánování, aby posléze mohl podat žádost o územní rozhodnutí - to vše s variantou 3 (více o průběhu územního řízení se dozvíte v článku Proces povolování zástavby)

Na tuto schůzku byl pozván také právník a to za tím účelem, aby s ním zastupitelstvo mohlo probrat pozici obce v nastalé situaci. Kvůli hodinovým sazbám právní kanceláře pan starosta dopředu žádá o konstruktivnost jednání. Právník je přítomen od začátku a i předem avizovaný program schůzky počítá pouze s představením variant. Není zde tedy prostor s p. Saidem vést debaty o podobě území. Po představení variant developer s architektem odchází a následuje interní diskuze s právníkem Mgr. Hunešem.

Mgr. Huneš působí v advokátní kanceláři ARROWS advokátní kancelář, s.r.o.. Starosta sestavil zadání a objednal právní rozbor pozice obce v nastalé situaci. Právní rozbor je ke shlédnutí na stránkách obce, spolu s doplňujícím vysvětlením.

V průběhu diskuze se ukazuje, že Mgr. Huneš není dobře obeznámen se situací a není informován o všech skutečnostech, které se v jednání obce s developerem odehrály. Schůzka se tedy protahuje a na konci jsou stále nezodpovězené otázky.


17. 8. 2020
pracovní schůzka
Zúčastnění: zastupitelstvo, členové komisí stavební a životního prostředí

Cílem je dle průvodního emailu od starosty rozhodnout, zda se obec chce stavět do role protivníka developera (dělat obstrukce a bránit ve výstavbě), nebo jeho partnera (pokusit se najít řešení vyhovující obou stranám). Starosta také po poslední schůzce 3.8. na radu Mgr. Huneše posílá developerovi email, kde jej informuje, že závěrem tohoto jednání by měly vyplynout základní body pro zahájení vzájemného jednání, které budou developerovi předány jako podklad. Zároveň v emailu developera žádá, aby se do doby společného jednání zdržel dalších kroků.

Na schůzce padá spousta myšlenek a nápadů. Několik účastníků poukazuje na to, že obec má stále málo faktických podkladů pro to, aby dokázala problematice pořádně porozumět. Chybí "čísla". Starosta je tedy pověřen zpracováním ekonomických přehledů (vývoj počtu obyvatel, příjmy a výdaje obce v závislosti na počtu obyvatel, výdaje obce za údržbu veřejných prostranství, ...). Dále je poukázáno na to, že zastupitelé stále nezaujali jednotný postoj k problematice.

V souvislosti s tím, že developer zažádal bez domluvy s obcí o vyjádření Odbor územního plánování a rozvoje padá návrh kontaktovat stavební úřad Šlapanice, informovat je o problematických bodech, které obec vidí ve variantě 3 a předem tak dát najevo, že má obec k předloženému návrhu výhrady. Zda li starosta tento kontakt uskutečnil, není známo.

Závěrem je, že na další pracovní schůzce se setkají pouze členové zastupitelstva a komise budou pouze v roli přísedících. To proto, aby zastupitelstvo mělo prostor ujasnit si postoj a dojít ke společné dohodě, to vše i jako příprava na následné jednání s developerem.


28. 8. 2020
domluva další pracovní schůzky a postupu

Následně starosta emailem rozesílá pozvánku na dohodnutou pracovní poradu, avšak s tím rozdílem, že oznamuje, že oslovil jiného právníka, Mgr. Joukla, kterého taktéž přizval na pracovní poradu. A že po konzultaci s ním přizval i zástupce developera. V reakci na to se ozvalo několik členů zastupitelstva i komisí, že nemůže dojít k internímu ujasnění si postojů, pokud bude přítomen zástupce developera, a že tento starostův krok jde přímo proti dohodě na posledním jednání. Starosta namítá, že čas běží a proto chce celou věc posunout kupředu. Kromě toho také starosta mění společně dohodnutý termín jednání kvůli tomu, aby vyhovoval Mgr. Jouklovi. V důsledku toho dva ze zastupitelů oznamují, že se nemohou v novém termínu zúčastnit. 

31.8.2020
veřejná beseda
Uskutečnila se veřejná beseda za účelem prezentace plánované výstavby, o jejíž svolání požádal developer. Prezentoval Mgr. A. Said, Ing. arch. Šmedek a také právní zástupkyně developera Mgr. Ryšavá z kanceláře Frank Bold Advokáti, s.r.o. Na tomto setkání došlo k představení variant 1,2 a 3. Občané měli prostor na otázky. Na setkání se také bez předchozího vědomí zastupitelů dostavil Mgr. Joukl. V průběhu celé diskuze s občany zaznělo ze strany developera několik zavádějících informací, které se pokusila uvést na pravou míru členka stavební komise Ing. arch. Nippertová na stránkách obce v sekci Zeptejte se, příspěvek z 1.9., "Oprava tvrzení developera ze setkaní 31.8.20".

Září 2020


1.9.2020
starosta zasílá analýzy

Starosta zasílá zastupitelstvu i komisím vypracované analýzy s prognózami (ekonomická, populační ve vztahu k nárůstu dětí a kapacitám MŠ a ZŠ, historický nárůst obyvatel).


7. 9. 2020
pracovní schůzka
Zúčastnění: zastupitelstvo, v druhé části členové komisí stavební a životního prostředí

V první hodině zastupitelé pracují na ujasnění jednotného stanoviska obce. Poté jsou přizváni členové obou komisí a jsou seznámeni se závěry. Následuje věcná debata, přičemž komise nemají výraznějších námitek a akorát doporučují dopřesnit některé dílčí informace. Na popud několika členů zastupitelstva i komisí poté vzniklo oficiální vyjádření zastupitelstva za účelem informování veřejnosti o vývoji situace. Je dohodnuto, že dalším krokem bude oficiální jednání zastupitelstva s developerem za účasti obou komisí.


18.9.2020
schůzka zastupitelů s Mgr. Jouklem
Zúčastnění: zastupitelstvo, Mgr. Joukl

První interní přímé setkání zastupitelstva s Mgr. Jouklem, které má za výsledek ujasnění si pozic jednotlivých stran. Mgr. Joukl je také seznámen s představou všech zastupitelů o jeho další práci pro obec. Dochází k vzájemné dohodě o spolupráci.


21.9.2020
předání petice ve věci výstavby v lokalitě Nad Paloukem
Na zasedání zastupitelstva byla oficiálně předána petice občanů Podolí se 600 podpisy. Občané jejím prostřednictvím apelovali na zastupitele, aby trvali na dodržení regulativů platné územní studie, která vychází ze schváleného územního plánu. Plný text petice spolu s vyjádřením petičního výboru najdete v sekci Petice na tomto webu.

1.10.2020
schůzka obce s developerem
Zúčastnění za stranu obce: zastupitelstvo, členové obou komisí a Mgr. Joukl
Zúčastnění za stranu developera: Mgr. Adam Said s týmem poradců a architektů

Zúčastněné strany se snažily o vzájemnou dohodu.
Strana developera nejprve směřuje jednání k zaslaným připomínkám obce a má snahu rovnou se dohodnout na řešení (doprava, konkrétní podoba zástavby, ...). Touto cestou se ale diskuze nakonec nerozvíjí. Zastupitelé vyhodnocují, že je potřeba nejdříve vyjasnit základní body a stvořit obecné zadání. Teprve na základě toho můžou probíhat debaty o urbanistické koncepci.
Jeden z nejdůležitějších bodů debaty je počet nových domů. Mgr. Said dále zmiňuje, že počítají s tím, že zároveň s novou zástavbou naplní požadavky obce, ale potřebují, aby obec předala jasný soupis těchto požadavků. Nakonec dochází k domluvě o dalším postupu - viz závěr.
Mgr. Said také navrhuje, že by po vysledné dohodě mohlo vzniknout zastřešující memorandum. Mgr. Joukl za obec odpovídá, že memorandum nestačí, obec bude trvat na uzavření plánovací smlouvy.
Závěr: obec do tří týdnů sepíše své požadavky na developera a rozdělí je do kategorií podle priorit. Developer na ně následně bude reagovat.

21.10.2020 
pracovní schůzka
Zúčastnění: zastupitelstvo, předsedové komisí stavební a životního prostředí

Cílem je dohodnout se na podobě a obsahu požadavků obce na developera.
Výsledný dokument byl odeslán straně developera 22.10.2020. Soupis podnětů je k vidění na stránkách obce.


7.12.2020
pracovní schůzka

Zúčastnění: zastupitelstvo, Mgr. Joukl, členové komisí stavební a životního prostředí

Cílem je dopřesnění postojů obce před plánovaným setkáním s developerem.

11.12.2020 
schůzka obce s developerem
Zúčastnění za stranu obce: zastupitelstvo, předsedové komisí stavební a životního prostředí, Mgr. Joukl
Zúčastnění za stranu developera: Mgr. Adam Said se svým týmem poradců, právníků a architektů

Jednání se týká podmínek, za kterých jsou obě strany ochotny uzavřít dohodu. Diskutuje se nad počty domů a předloženou tabulkou požadavků obce.

14.12.2020 
pracovní schůzka
Zúčastnění: zastupitelstvo, Mgr. Joukl, předsedové komisí stavební a životního prostředí, Ing. arch. Lucie Nippertová

Probírá se developerem předložený návrh Dohody o spolupráci. Závěrečná domluva zní tak, že všichni přítomní pošlou Mgr. Jouklovi své připomínky a ten na jejich základě zpracuje návrh Dohody, který následně odešle developerovi.


6.1.2021 
pracovní schůzka
Zúčastnění: zastupitelstvo, Mgr. Joukl, předsedové komisí stavební a životního prostředí

Příprava na nadcházející jednání s developerem. Po Novém roce Mgr. Joukl odeslal developerovi upravený návrh Dohody. Developer na to již zareagoval a nad jeho odpovědí probíhá na této schůzce debata.



>> Další vývoj viz kategorie Aktuality <<


Autor: Lucie Nippertová

Populární příspěvky z tohoto blogu

CHCI NOVINKY DO EMAILU

  Pokud si přejete dostávat do své emailové schránky upozornění na nové články na tomto webu, prosím napište email na infonadpaloukem@gmail.com . Stejným způsobem se z odběru novinek můžete kdykoli odhlásit.

ÚZEMNÍ STUDIE & LEGISLATIVA

Co říká o územních studiích legislativa?